Varumärkeskulturkrock

I helgen köpte jag ett nytt schampoo. Flaskan ser inte ut riktigt såhär, den är illrosa med nån slags psykedeliskt glittriga prickar – väldigt flashigt, väldigt tjejigt (och jag kan inte låta bli att tänka på temat på förra veckans seminarium: Don’t think pink!). Och när jag testade det första gången, så stod jag faktiskt och tänkte på att själva shampoot också var rosa, och hur knasigt det skulle ha varit om det varit en grön eller blå gegga som kommit ut ur den illrosa flaskan.

Men sen då. Sen kom kulturkrocken. Hur fan har de tänkt egentligen? För schampoot luktar HELT KLART herrparfym. Där dog det helhetstänket…!

Annonser

2 Responses to Varumärkeskulturkrock

  1. Susanne skriver:

    Funkar det bra? Fabulous shine låter ju precis vad mitt risiga hår skulle behöva!

    Kram igen!

  2. Jenny skriver:

    Hörru – ditt hår har väl ALDRIG varit risigt… Nu har jag testat det EN gång, och det var nu idag när jag mår sådär halvdant och inte riktigt orkar fixa med håret… Jag tycker väl inte att jag ser ut som nån superstajlad fäbjolös sjuperstar eller så, men håret känns lite lätt och glatt på nåt sätt… Så det kanske faktiskt SKULLE se fäbjolöst ut om mitt hår varit klippt sen i september… vilket det alltså inte är (och dessutom har jag avskytt min klippning varenda dag sen dess, den var risig från början!).

    Men jag får nog testa fler gånger för att kunna utvärdera bättre! Låt mig återkomma i frågan!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: